Det vackraste jobb jag vet

 

Vet inte hur det är med dig, men det vackraste jobb jag vet är att få möjligheten att spendera så mycket tid det bara går med mina barn. Detta jobb kan jag inte jämföra med något annat. Det är svårt att beskriva. 
I detta jobb blir jag självklart trött och sliten men jag har aldrig blivit och varit så glad som när jag är nära barnen och har gemenskapen och fostran med dem som arbetsplats. 
Det är ju både arbete men samtidigt inte. Som sagt svårt att beskriva. Och jag vet att många med mig håller med.
 
Blev påmind om detta vackra jobb idag. Tankar kring det. Blev frågad om saker som rör just detta livet som mamma och vårdare av ens barn hemma. 
Bra med tillfällen då man får tänka till och hur man gång på gång blir påmind om hur bra detta vackra jobb är mitt i tider av snoriga näsor, feber hit och dit, gnäll, men också stunder av glädje som är svår att sätta ord på, äventyr med barnen. Att få följa barnens utveckling på heltid innan det är dags för skola.
 
Detta är det vackraste jobb jag vet...
 
 
 

 

Kommentera här: