Dukning till det nya året

Visst är det roligt att fixa med vad man har undangömt i garderoberna. Jag njuter så av att förvandla utav det man har hemma. Olika kombinationer som ger olika looker.
Denna nyår var jag lite inne på att duka med lila. Men jag hade ju inget lila hemma...men vad jag en gång för länge sedan fyndade i en inredningsbutik var konstgjorda tulpaner. Och vita dessutom. Har ibland haft dem i en vas när våren kommit men inte så mycket mer än så. 
Min mamma gav tipset att vi skulle ha en spegel på bordet. Vi ville ha lite mer bröllopskänsla på dukningen. 
Kom då på att en smal vit spegel står mot en vägg som vi ännu inte satt upp så den blev faktiskt riktigt bra på bordet. Höjdpunkten var att också få duka med min mamma som varit här hos oss och hjälpt till mycket sedan vi flyttade. Så tacksam för familjen.
 
Här dukas det upp inför nyårets familjemiddag. Tallrikarna kommer från Sia.
 
 
Med en linfärgad linneduk och grå servetter tillsammans med vita toner blev det en mjuk kombination av naturfärger med lite silver som smycke. 
 
 
Det härliga är att spegeln kommer att få ligga kvar på bordet tillsammans med ljus och tulpaner under vintern. Endast silverkulorna som är undanplockade nu.
Vem säger att ett bord alltid måste ha en vas? Roligt också att bordet får vara dukat till fest ifall man skulle få oväntat besök. Bordsdukningen är just nu en del av vardagsrummets inredning. Och snön utanför ger en ytterligare känsla.
 
 
Plocka fram det som finns undanlagt och gör nya kombinationer och satsa på att ha det festligt till vardag som fest. Varje dag är värd att fira!
 
 

Kommentera här: